Rzeźba

Wychodzące spod dłuta Henryka Burzeca rzeźby przedstawiały realizację wewnętrznych wizji artystycznych twórcy, natomiast w aspekcie ogólnospołecznym stanowiły sposób dotarcia do odbiorców. Twórca ten uprawomocniał widzów do subiektywnej interpretacji zawartych w formie oraz treści dzieła symboli oraz kulturowych odwołań.

Henrykowi Burzecowi nigdy nie brakowało energii psychofizycznej oraz chęci do podejmowania kolejnych wyzwań artystycznych. Od najwcześniejszych lat młodzieńczych coraz to nowe pomysły szybko przybierały realne kształty, a pragnienie przedstawiania konkretnych tematów wkrótce ustąpiło duchowej potrzebie poruszania w twórczości  głęboko humanistycznych treści ideowych. Jednak w trakcie procesu twórczego treść w dziełach Henryka Burzeca nie ma znaczenia pierwszoplanowego i wielokrotnie ujawnia się dopiero jako wartość pochodna poszukiwań dotyczących rozwiązań kompozycyjnych.

 

 

  • Brama

    Brama

  • Fakir

    Fakir

  • Klatka

    Klatka

  • Kopernik

    Kopernik

  • Ku słońcu

    Ku słońcu

  • Latorośl

    Latorośl

  • Macierzyństwo

    Macierzyństwo

  • Nowe życie

    Nowe życie

  • Rodzina

    Rodzina

  • Sen Ziemi

    Sen Ziemi

  • Trzy poziomy

    Trzy poziomy

  • Więzy rodzinne

    Więzy rodzinne

  • Wymarła dynastia

    Wymarła dynastia

  • Zima w Tatrach

    Zima w Tatrach

  • Rodzina góralska

    Rodzina góralska

  • Syn nieba

    Syn nieba

  • Taniec

    Taniec

  • Millenium

    Millenium

  • Poranek

    Poranek

  • Rakieta

    Rakieta

  • Kosmonautka

    Kosmonautka

  • Taniec góralski

    Taniec góralski

  • Bohaterom Powstania Styczniowego

    Bohaterom Powstania Styczniowego

  • Baca

    Baca